fbpx
Opublikowano przez Mateusz Salamon, temu

Nowa rodzina mikrokontrolerów do IoT – STM32U5

Ten wpis to początek do większej serii artykułów na moim blogu. W moje ręce wpadło coś, co miałem na oku odkąd pojawiła się pierwsza informacja od ST Microelectronics. Dostaliśmy nową serię mikrokontrolerów i to nie byle jaką! Rodzina mikrokontrolerów STM32U5 Nowa rodzina ma trzy podstawowe cechy: Ultra-niski pobór mocy Bardzo wysoka wydajność Wbudowane zaawansowane funkcje bezpieczeństwa Łącząc te 3 składniki Dowiedz się więcej…

Opublikowano przez Mateusz Salamon, temu

Te 6 elementów języka C MUSISZ opanować!

Książki do języka C opisują wszystko, co w tym języku się znajduje. Dosłownie każdy najmniejszy szczegół. Czy potrzebujesz wszystkiego? Oczywiście, że nie! Wybrałem 6 podstawowych elementów, które według mnie musisz poznać, aby zacząć pisać w języku C z myślą o mikrokontrolerach. 1. Instrukcje warunkowe Powinieneś dobrze opanować instrukcję if. Razem z rozbudową o else i else if. Sprawdzanie warunkowe w Dowiedz się więcej…

Opublikowano przez Mateusz Salamon, temu

Czym się różni język C dla mikrokontrolerów od C dla PCta?

Często można spotkać wielkie banery, napisy lub nawet tytuły kursów i książek: “C dla AVR”, “Kurs C dla STM32”. Może to powodować takie wrażenie, że ten język C jest dla każdego mikrokontrolera inny. Tym bardziej już dla komputera, prawda? Zastanówmy się w takim razie czym się różni język C dla mikrokontrolerów od języka C dla PCtów? Podział na PC i Dowiedz się więcej…

Opublikowano przez Mateusz Salamon, temu

Dostaliśmy świetną obsługę przerwania UART IDLE w HALu!

Temat UART w połączeniu z DMA co chwilę wraca jak bumerang. Zwłaszcza odbieranie danych na mikrokontrolerze sprawia najwięcej problemów. Dlaczego? Bo nie wiemy ile tych danych przyjdzie. Stąd odbiór po DMA jest nieco kiepskim pomysłem, bo musimy z góry określić ilość odbieranych danych. Ale nie zawsze… (więcej…)

Opublikowano przez Mateusz Salamon, temu

Pierwsze kroki z TouchGFX na STM32 i dedykowanym shieldem

Robienie grafiki na mikrokontrolerach jest zawsze ogromnym wyzwaniem. Tym bardziej, jeśli ma być to ładna grafika. Od lat znamy proste biblioteki tzw. GFX, które pozwalają nam rysować bitmapy, czy różne czcionki. Jednak to jest za mało, bo często nasze GUI nadal wygląda jak z urządzeń lat 90, albo i gorzej. Z pomocą przychodzi nam TouchGFX! TouchGFX na STM32 Czym jest Dowiedz się więcej…

Opublikowano przez Mateusz Salamon, temu Opublikowano przez Mateusz Salamon, temu Opublikowano przez Mateusz Salamon, temu

Przez kopiowanie projektów w STM32CubeIDE można paść na zawał!

Wiele osób początkujących aby wprowadzić jakieś testowe zmiany w swoim projekcie nie zawsze korzysta z GITa. Czasem też jest realna potrzeba na sklonowanie projektu, aby rozwijać go zupełnie osobno. Pierwsza myśl? Kopiuj-Wklej. Nie jest to złe rozwiązanie, ale korzystając z CubeIDE odkryjemy, że jest z tym dosyć spory problem. (więcej…)

Opublikowano przez Mateusz Salamon, temu Opublikowano przez Mateusz Salamon, temu

Jak zacząć z STM32?

Każdy kiedyś z czymś zaczyna. Skoro jesteś tutaj to chciałbyś pewnie rozpocząć swoją przygodę z mikrokontrolerami STM32. Ja również kiedyś chciałem. W dzisiejszych czasach pierwszej pomocy szukamy w Internecie. Dlatego właśnie powstał ten wpis. (więcej…)